Julepynt..

En hel kartong med julpynt har bara spårlöst försvunnit.
Jag har absolut inget minne av vart vi gjorde av det förra året heller. Jag vill bara att jugranen ska bli klar nu..
Finns inget mysigare än en tänd julgran och lite tända ljus, kakor och tv på kvällarna :) Men vi får väl åka och handla nytt istället. Det stör mig bara att behöva göra det när jag vet att det finns någonstans i förrådet.
Det går bara inte att gå in i förrådet för det det finns inte en millimeter öppen yta. Och allt är såklart staplat högt också..
Det är såna här tillfällen man önskar att man hade ett stort hus med en stor källare, vind och garage så man alltif hade nånstans att göra av sakerna utan att behöva riva ut allt när man vill hitta dom.

Har funderat väldigt mycket på hur vi ska få plats fem i en trea. Nu får vi ju plats till en början såklart men sen blir det lite tajt.
Jag vill bara köpa hus, köpa hus, köpa hus...
Men om jag ska vara med i verkligheten så förstår jag att jag aldrig kommer kunna flytta till hus sålänge inte vi bägge har jobb. Jag tänker inte stå som ett fån sen och inte ha råd att betala mina räkningar.

Vi satt och kollade igenom vad vi betalade igår i månaden på räkningar. Och det är ju helt sjukt. Så nu blir det andra bullar! Finns mycket man inte kan dra in på men onödigheter som bensin, småköp, telefonräkningar (dock inte höga i dagsläget) kan man ju fixa. Bensin är pissdyrt, och jag tänker inte tanka för tvåtusen i månaden när jag bor fem minuter från stan. Punkt.
Och att jag går handlar precis vad jag är sugen på precis när jag vill, är ju också jäkligt tramsigt. Nej ändringar får det bli!
Jag vill kunna spara massa pengar och bara kunna betala av den här lägenheten innan vi flyttar så har man de här pengarna till godo sen ju.. Plus att man slipper betala utöver månadsavgiften (hyra) på lägenheten också.

Ja massa funderingar angående pengar, tycker vi har "slösat" ett bra tag nu utan att ha sparat. Innan hade vi alltid en tio tusen minst på vårt sparkonto.. Nånstans försvann de dära och har nog att göra med att jag fick körkort och bil och det är ju inte gratis.. Jaja, gnälla kan jag göra en annan dag!

Nu är det mjuk pepparkaka som gäller och världens godaste apelsin juice..
Willys egna, två liter dröm i en paket.. :)


Kommentarer
Postat av: jenny

det är himlans bra att ta sig sådanna funderare ibland. Man kan ändra och förbättra sådanna saker bara man vill :)

2009-12-03 @ 12:05:44
URL: http://jeennyyss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0