POJKAR!

Vad är det med dom? Varför tror dom alltid att hela världen kretsar kring dom? Att dom alltid har rätt? Att bara dom klarar av saker och ting? Och varför klagar dom på att tjejer tar tid på sig när det alltid är dom man får vänta på?
Nu verkar det vara så att min pojke i min mage redan har dessa inställningar automatiskt inprogrammerade. Åtminstone sistnämnda. Har haft sammandragningar sen igår morse, han är fixerad och ändå vill han inte ut. Jag tycker det känns lite halvegoistiskt nu när jag faktiskt är mamma och är den som borde få bestämma. Dessutom är det jag som lider av det. Jag tycker jävligt synd om mig själv just nu.

Var på ultraljud igår imorse, allt var bra och han tränade på sina andningsrörelser :) Såg roligt ut, man blir så stolt över sina barn haha fast man inte fått de än. Han känns så verklig när jag får se honom och fick en jättefin bild på ansiktet och det känns som att han är väldigt lik sin pappa. Får se om han är det i verkligheten också :) Sen var jag hos barnmorskan kl 7 i morse också och då konstaterade hon, precis som ultraljudsdamen, att han har fixerat sig och att det nu kan komma närsomhelst. Dettac hade jag också redan förstått men skönt att få höra det igen. De var båda helt förundrade över hur bra han mår, helt utan anmärkningar och jättepigg trots sin vikt. På ultrljudet i v32 låg han på -8 % på viktkurvan och nu i v 36 på -13,3%. Men de sa att detta troligtvis beror detta endast bara på att vi är små i oss (föräldrarna) och därmed kommer det inga bjässar men att de ändå måste sätta en tid för ett fjärde ultraljud eftersom han överstigit max-gränsen på -11% som fortfarande är okej. Så det är bara till att gå tillbaka i v 39. Tror dock att han kommer nu vilken dag som helst. Enligt deras mått väger han nu 2492 gram. Liten plutt. Undrar om man då kanske skulle köpa några plagg i stl 46?

Idag ska iaf vi åka och handla lite till plutt som det verkar som kommer heta Daniel. Han ska få en egen ny filt och lite bodys till och sen ska vi handla lite prylar som kan vara bra att ha hemma efter förlossningen och även packa vår bb-väska. Denna gången tänker jag vara beredd haha..

Nu ska jag skriva en liten lista på vad vi behöver :)

Kommentarer
Postat av: sofie

Håller tummarna att din lill kille tittar ut i helgen=)



kram

2010-04-16 @ 21:28:51
URL: http://frusofie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0