Här gick det segt över julen!

Men nu är skolan igång igen och det känns jäkligt skönt! Ska bli skönt som bara den att gå den här terminen med, är glad att jag ändå valde att gå nu även om jag ska föda i maj. Det ger mig bara mer motivation att hinna med allt och man kan ju inte sitta på röven bara för att man är gravid.
 Vi får se om jag säger likadant om två månader när jag är smällfet.

Just nu är det bara så skönt att julen är över, släkten åkt hem och allt är bara precis som vanligt! Fy faaaan vad jag älskar vardagen har jag insett!
Det enda som fattas mig nu är ett hus men det är sånt som får ta sin lilla tid. Sålänge jag når mitt mål med att vara skuldfri den första januari 2011 så är jag nöjd.
Är ju så dum och går in på hemnet med jämna mellanrum och igår hittade jag och mannen min vårt absoluta drömhus! Snäppet under en miljon, ett tegelhus (ett måste), med 6 rum, 163kvm, enorm trädgård och nära till skola dagis affärer allt man behöver.. Tror vi hade fått lån på mannen min om vi hade velat eftersom vi har denna lägenheten med att sälja men man får tänka lite mer än bara "jag vill ha nu".. Tråkigt nog. Men det hade ju inte varit kul att flytta nu ändå, för då hade vi fått en massa extra kostnader i vardagslivet som bara hade varit dumt för då hade mina skulder blivit lidande och jag blir inte skuldfri tills den 1 januari 2011. Och det är ju dumt. Jag vill inte ha skulder. Jag vill ha tillbaka min eknomiska frihet för den är verkligen guld värd!
Det är ju bara ett år det handlar om ändå. Nog måste det väl dyka upp fler drömhus?

Nej nu ska jag kolla igenom mitt schema lite och kolla upp lite böcker jag måste beställa :)

Fy vad jag ska ha jobb sen när jag är klar med skolan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0