Anställningsintervju

Jisses vad nervöst! När var jag på anställningsintervju sist? Jo, det var ju herregud flera år sen! 2006 för att vara exakt.
Och nu ska jag på två intervjuer på samma dag! På samma företag dessutom hehe! Känns riktigt konstigt faktiskt.
Trodde aldrig de skulle höra av sig så fort, skickade in ena ansökan i torsdags eller fredags och den andra imorse! Det var från den jag skickade i morse de ringde och då berättade jag att jag hellre ville ha det andra jobbet om det fanns möjlighet till intervju på det så då kollade hon om den tjänsten var tillsatt än och det var den inte så hon tyckte att jag skulle träffa bägge två och se vad som passade bäst. Det lät nästan som man fick välja haha men så är nog inte fallet! Tror att det är väldigt många som har sökt de här jobben så vi får se, och jag lär inte vara etta på önskelistan eftersom jag är gravid och det har jag undvikit att berätta. Dom kommer ju få se det på onsdag men jag vill få chansen att träffa dom så de får en uppfattning om mig och vad jag kan göra trots att jag är gravid. Faktum är att jag inte ska vara mammaledig ändå eftersom R ska vara pappaledig och han verkligen vill det. Vem är jag att neka honom det när han har missat det med de andra två trollen vi har? Dessutom har jag ett oerhört sug att JOBBA! Hade varit oerhört skönt att få jobba lite och slippa csn och kunna plugga utan lån. Pluggandet kommer troligtvis ta längre tid men å andra sidan kosta mig gratis. Och gratis är fint!
Jag kommer ju vara hemma lite i början, man går ju inte direkt från förlossningssalen till jobbet haha.. Vi får se helt enkelt vad dom tycker om det hela, troligtvis inte särskilt positiva men man vet aldrig. Hoppas på att det går fint och annars är jag ändå glad att jag blev uppringd och fick chansen att komma dit och åtminstone ge det försök. Har man ingen erfarenhet eller utbildning blir man jävligt glad när man får komma på intervju.
En fast månadslön hade suttit hur fint som helst, speciellt nu när R ska vara pappaledig eftersom vi kommer förlora 6-7 tusen på det i månaden. Men som sagt, jag kan inte neka honom att få vara hemma med sina barn om han vill det utan vi får hitta andra lösningar på det hela.
Skulle jag nu inte få nåt av jobben jag har sökt så är det inte hela världen utan jag får ju plugga på sommaren med elelr ta ut föräldrapenning jag med för något av de andra barnen. Tur man har sparat så många dagar hehe

Riktigt glad blev jag faktiskt! Men som sagt blir det troligtvis inget. Fast jag tänker hoppas :) Man kan ju inte klandra de om det inte blir nåt, hade troligtvis aldrig anställt någon som är gravid själv. Inte så här gravid iaf haha.. USCH! När man äntligen är så nära nej då är det något annat som står i vägen.. Men men, kommer fler tillfällen, får bara vänta ett tag till om det inte blir något. Hade bara suttit så jäkla fint nu ju!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0