Dagistider och skoltider

Blir så trött på det här förbannade skitdagiset. Alltid ska denna förbannade dagisfröken ha något att gnälla om. Jag undrar hur man kan ha hunnit bli så bitter redan? Hon kan inte vara mer än 35 år gammal, är det inte lite tidigt för att börja med det? Alltid har hon något att ifrågasätta, något att klaga på, något att påminna om osv.. Aldrig, aldrig kan denna förbannade människa vara tyst och bara låta livet ha sin gång och lita på att vi föräldrar faktiskt vet hurdant vi jobbar och att hon faktiskt inte har ett skit att göra med vilka tider mina barn har utan mitt schema diskuterar jag med den lilla damen på kontoret som godkänner allt och ska ha alla intyg hit och dit osv.
Mina barn har nytt schema som jag lämnade in igår och innan dess gav jag fröknarna chansen att skriva ner tiderna. Jag påpekade också att jag pratat med damen på kontoret om dessa tider innan jag fyllde i schemat för att slippa frökens jobbiga frågor som hon faktiskt ska skita fullständigt i.
Imorse när jag lämnade barnen på dagis så reser sig rektorn från kaffebordet som han sitter med fröken vid och kommer bort och frågar mig om jag kan komma in på kontoret och diskutera det nya schemat. VA?? På riktigt? Nu får ju kärringen ge sig!
Ja det var ju bara till att gå med in och fråga vad som nu var fel. Så började han fråga om mitt skolschema och mina tider och bla bla. Ja men snälla lilla rektor, det där schemat var ju så himla viktigt att ni skulle få direkt när min första skoldag började så det har ni redan, och min distanskurs har ni fått intyg på och min nästa distanskurs ska ni också få intyg på. Att mina barn går heltid på dagis i en och en halv vecka när jag fri från distanskurs skiter jag fullständigt i eftersom jag missar en månad minst i skolan pga att jag ska föda 8 maj enligt beräkningen. De här tio dagarna behöver jag för att kunna hinna bli klar. Det är SJU dagisdagar som jag inte går "heltid" i skolan men har barnen heltid på dagis. Vilket ändå är heltid eftersom jag jobbar extra i skolan i fan så mycket mer än 100%. Jag vet inte, kanske man skulle skickat in ett gravditetsintyg också för att bevisa beräknat födelsedatum?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0