Halloj halloj!

Ja då sitter man här hemma med lite sammandragningar hit och dit.. Kanske bebis vill titta ut snart? Hade varit jävligt skönt ska jag säga, förbannat trött på den här magen nu och allt skit graviditet medför. Förra graviditeten hade jag förbannat ont i svanskotan och blev värre efter, och då förklarade barnmorskan det så här:
När man föder barn i just ögonblicket bebis poppar ut så böjs benet bakåt, ungefär som en lucka så ska det smälla tillbaka på plats direkt efter (jag vet, låter sjukt gött) men det kanske inte gjort det på mig då. Men det var inget att oroa sig för. Något som slår mig nu är att jag har lika ont nu i den dära svanskotan, men jag har ju inte fött än. Har den då fortfarande inte hamnat på plats igen då? Vadå inget att oroa sig för? Har ju pissont i ryggen med, kan det ha någon koppling? Jag känner lite att humöret börjat gå lite upp och ner så här sista månaden. Inte riktigt nöjd med att inte själv få bestämma på hur jag ska reagera på saker och ting. Man vet liksom aldrig vad som händer.

Paus för sammandragning.

Är det någon som minns hur länge dessa förvärkar håller i? En sammandragning håller på för min del nu då i 45 sek ungefär, skiljer lite från gång till. Börjar bli lite jobbigt nämligen.. Jag tycker liksom om att äta utan att känna att det ska tryckas upp genom halsen på mig igen.
Hade varit sjukt skönt om det var dags nu snart för jag hatar verkligen dessa förvärkar, de gör noll som helst nytta för mig, de bara stör mig! Jag är den som inte heller får ont utan bara får jobbigt att röra mig. Det blir ju lätt det när hela magen bara trycks ihop.

Sammandragning.

Igår när jag kom hem efter att ha haft sammandragningar i princip hela dagen, gick jag in och tog ett bad för det brukar ju se till att dom slutar men nej. Inget hände. Har jag riktiga värkar? NEJ. Bara fjuttar som retar gallfeber på mig. Ingen lust alls för det här, jag vill föda! NU.

Sammandragning. Se, det borde ju vara dags. Kan det börja göra ont snart eller??? GE MIG SMÄRTA!!!!


Jag är inte galen, bara galet trött på att inte kunna bestämma över min egen kropp. Ja, jag vet, sånt skulle man tänkt på innan och det gjorde jag. Jag visste detta skulle komma hela tiden.

Sammandragning igen. Nu ger jag faan upp. Nu går jag och köper några paket cigaretter, det står ju klart och tydligt på paketen att det kan orsaka för tidig födsel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0