Jag fick ju jobbet förresten

Känns hur bra som helst, börjar på måndag kl 10,00 :)

Intervjun kändes otroligt bra och avslappnad, eftersom jag var så tvärsäker på att jag inte skulle få jobbet ändå så var jag avslappnad och verkligen mig själv. Kände att jag inte behövde bevisa något, och det var visst en bra idé att fullkomligt skita i vad man sa, för då får man jobb.

Ja, jag skiter ju faktiskt i varför eller hur jag fick det, så länge jag har det. Och det har jag ju, så det bara att köra igång! Har nog aldrig känt mig så motiverad inför ett jobb tidigare. Har troligtvis att göra med att jag är gravid och faktiskt ska föda inom sex veckor och vill hinna göra det mesta av det innan dess. Ska bli galet kul att få testa på det här iaf, för det är inte riktigt det jag gjort tidigare så vi får se! Wish me luck!

Som vanligt har jag en så galet tråkig lördag, vi var på 32-årskalas igår så mannen har varit i sitt inte så bästa stadie under dagen (sovstadie). Skit tråkigt.
Däremot kom mannens syster med en MASSA kläder till tjejerna och lille pojken i magen. En hel säck för att vara exakt, mycket nytt med prislappar kvar men också en del använt, men otroligt fina kläder! Helt i min smak och inte det minsta slitna. Tjejerna var överlyckliga och hade lite av ett klädkalas här hemma, skulle prova ALLT!
Så nu blir det att rensa lite i garderoben och välja ut lite vad som ska sparas och vad som ska bort.
Jag skiter fullständigt i att det är begagnade kläder kan jag lägga till, tycker det är sjukt bra faktiskt. Vilket slöseri på fina kläder det hade varit om dom bara hade hamnat rakt i soptunnan som dom faktiskt skulle gjort annars! Fullt användbara, fina kläder! Somliga med prislappar liksom..! Folk har kanske för mycket pengar?

Jag trodde också att jag skulle slippa bristningar under denna graviditeten eftersom jag lyckats smita undan det med de andra två men icke. Jag ser nu att från min piercing i naveln (som jag hade i sex månader för 6 år sen) så har det fan ta mig börjat brista.. Silvertrådar längs höfterna och bristningar på pattarna. Rena rama porret för fan.
Och ändå har jag bara gått upp 11kg, med första hade jag vid det här laget redan hunnit gå upp ca 16kg.
Jag tänkte på det, om jag hade vägt så mycket som jag gör nu (55kg) i gravidtillstånd i vanliga fall, hade jag fått behålla mina pattar då tro?
Och hur gör man egentligen för att få behålla den vikten? Hade ju gärna behållt mina tuttar..

Nu känner jag att det är dags att gå lägga mig i min säng och sova lite.. Eller ja, i för sig tar jag sovmorgon imorgon till minst tolv. Detta är andra lördagen i rad som min man har tagit sig friheten att bara sova och sova och sova. Vart ligger rättvisan i att jag ska vara vaken medans någon annan faktiskt får sova? Helvete heller, imorgon är det jag som sover!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0