Godmorgon!

Nu har jag och min lille Daniel varit och lämnat flickorna på dagis, ätit lite frukost och nu sitter plutt i sin gåstol och roar sig med sina prylar. Själv dricker jag en kopp kaffe i lugn och ro för att sedan hoppa in i skolböckerna igen! Det är lite knepigt att plugga samtidigt som man har honom hemma, man får liksom passa på vissa tider när man vet att han brukar sova eller på hans egenlek-tid. Han har ju några stunder där han mest klarar sig själv. Men det går och jag klagar inte det minsta. Det känns riktigt bra att kunna vara hemma samtidigt och vara med honom och ändå kunna göra något mer med tiden som underlättar för mig. Nu har jag hunnit läsa två kurser, till den 14.e januari kommer jag ha hunnit läsa två till. Sen har jag hela den terminen plus sommaren så hinner jag komma ganska långt. Det känns alltså riktigt skönt!
Jag har funderat många gånger på att skita i det tills han börjar dagis, för ibland är det tufft. Ibland får man nästan inget gjort på dagarna och då får man ta igen på kvällarna och in på nätterna men det är värt det ändå. Det är så jäkla skönt att få resultat och hade jag gått i skolan så hade jag ändå fått sitta uppe nätter så vad är egentligen skillnaden? Jo just det, jag får ju vara hemma!
Dock är det inte alla kurser jag vill ta på distans, vissa kurser behöver man lite mer vägledning i och fördjupning och det blir inte så värst mycket fördjupning på det här viset. Så de kurser som verkligen är viktiga för fortsatta studier kommer jag läsa på komvux istället. Annars är NTI skitbra! Eftersom jag redan gått en del kurser i skolan men aldrig slutfört så är det bra att läsa dem på NTI, istället för att behöva gå en hel termin i skolan innan kursen blir klar.
Oj nu pips det här, läggdags igen tro? Min pojke är morgontrött och tycker inte alls om att behöva gå upp kl 7. Men så är det, lika bra att han lär sig i tid.

Hej svej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0