Hejsan hejsan en snöig måndag!

Det snöar som bara den här i Kristianstad och jag tyckte det var lite småtrevligt i början. Jätte trevligt blir det liksom aldrig för min del. Men idag var det fan bara droppen. Jag är inte road över snöskottarna. De tycker säkert att de är alldeles utomordentligt duktiga på sitt jobb och visst har de skottat, men en extremt smal stig. Vi, barnfamiljer i ett barnfamiljsområde, hade uppskattat om stigarna ni skottat hade varit lite bredare så det faktiskt får plats en vagn också! Det är inte så roligt för mitt barn att åka på snedden och inte för mig att köra vagnen på snedden. Och inte var det någon smart som skottat på dagis heller. Lika smala stigar där. Men hallå, det är ett dagis! Här är det barnvagnar HELA tiden! Vad händer? Så det är nu jag önskar mig en snöskyffel så jag kan skotta mig fram till dagis på egen hand! Nån frivillig som kan tänka sig att skänka mig det?

I svenskan fick jag VG förresten! Riktigt nöjd med resultatet! Hade ju som sagt ingen aning om vad resultaten skulle bli eftersom läraren hade 5 uppgifter jag inte fått svar på. VG. Jag är väldigt nöjd!
Nu läser jag datorkunskap och jag har inte rätt bok så jag hoppas på att jag klarar mig ändå, blir en del sökande på internet då min bok bara har information över programmen word, excel och powerpoint 2007 och man behöver kunna lite om själva databurken också. Det kan inte jag. Jag har absolut ingen aning om vad ett moderkort är. Troligtvis något viktigt.

Får se om jag får några slantar från CSN denna månaden. Jag hade inte tillräckligt med betyg från förra terminen så jag var tvungen att ha 210 poäng innan jag fick ansöka om nytt och nu har jag 200p. De där tio resterande poängen var tydligen väldigt viktiga så de ville ha intyg från min lärare att jag klarat de tio poängen i datorkunskapen hittills och nu har de fått det. Men det är ingen självklarhet ändå att jag får pengar. De säger massa saker hela tiden tycker jag men ändå får man nej. Men den här gången blir jag riktigt förbannad om det skulle visa säga att jag får ett avslag. Jag är många saker, men fan ingen miljonär!

Nej nu går jag tillbaka till skolarbetet så jag kan bli klar. De har flyttat ihop min data och samhällskunskap så att jag läser sista veckan data samtidigt som första veckan samhälle så nu får jag lägga på ett kol!

Hejsvejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0