Kaffe, en cigg och (o)tålig väntan på svar

Hallå så där på en måndagsmorgon!

Här sitter jag och tar mig en kopp kaffe, bläddrar igenom den nya kursen och inser att jag trots allt har fel bok ändå! Men det går nog bra, är bara datorkunskap A så det är ingen knepig kurs direkt :) Väntar på svar från svenskan. En massa inlämningsuppgifter jag inte vet hur det gått på och såklart slutprovet. Ivrig att få veta mitt betyg på hela kursen!

När jag sitter och tänker på min skoltid ändå från högstadiet så kan jag inte låta bli att sakna det lite. Även om det var den svåraste tiden för mig rent känslomässigt så var det ändå den roligaste. Så mycket sjuka grejer vi hittade på och jag undrar nästan hur i helvetet man klarade sig ur alla dessa lustiga situationer man hamnade i. Jag saknar nästan det där oskyldiga och ovetskapen som man inte har längre. I vissa situationer hade det varit en klar fördel att se endast positiva saker i människor. Vi gillar ju glada människor som inte dömer, men jag dömer folk mest hela tiden. Folk jag inte känner då. Det är ganska dumt, så ska man inte göra men för att försvara mig själv så brukar jag väldigt ofta ha rätt. De människorna har helt enkelt inte passat mig. Himlans tur att alla är olika så de hittar nog någon annan som tycker om dem haha och de hade nog inte velat umgås med mig ändå haha..

Sen har jag funderat lite över det här med att blogga. Anledningen till att jag bloggar är för min egen skull. Här skriver jag vad jag känner för, när jag känner för det och bryr mig inte om ifall det retar någon annan. Det är ju min blogg. Min påminnelse för framtiden om hur jag en gång känt och tyckt. Många gånger när jag gått tillbaka ett halvår eller så så tänker jag "oj vilken knäppskalle jag var då haha, hur kunde jag tycka så!"  Ja, jag har skrattat många gånger åt mig själv och min idioti men det är rätt kul att titta tillbaka och se. Man utvecklas ständigt och ibland behöver man en liten påminnelse. Därmed kommer min fråga till er som brukar titta in, varför bloggar ni?
Är vi läsare något du tar hänsyn till? Eller är det för egen skull? Skriver du för vår skull?
Jag tar inte någon större hänsyn eftersom jag knappt tänker på att någon läser, kollar i princip aldrig statisken över hur många det är som läser heller och blev faktiskt lite chockad när jag insåg att det var en del hehe
Men det är trevligt att någon finner det jag skriver intressant :) Det kan ju vara lika mycket för att ni stör er på mig som ni tittar in som det kan vara för att ni tycker det är kul. Och det är heller inget jag tänker spekulera i. Låter jag otacksam? Det är inte min mening isåfall men som sagt är det ju för min egen tillfredställelse och inte för någon annans :)

Hursomhelst är det dags för plugg.

Hej då

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0