SNART ÄR DET JUUUL!!

Och apa vad jag längtar!! Ja, jag är en av jultöntarna! Pyntas ska det göras, helst överdrivet mycket och hade jag bott i hus så hade jag haft jultomten med släde på taket. Men det gör jag inte, så jag nöjer mig med inomhus dekor :D Det finns inget mysigare än jul! Detta året tänker jag satsa stort på firandet även om vi ska till Oslo, min äldsta dotter fyller också år den 26e december så i år då jävlar ska det bli fint.
Har ni märkt vad folk blir dystra över julen? "Åh inte jul, det är så jäkla jobbigt att träffa familjen och trängas och stressa och bla bla bla bla.." Ja, mer än så orkar jag tyvärr inte lyssna. Jag tycker det är väldigt tråkigt för er skull, det måste vara hemskt traumatiskt att se alla röda lampor och tomtar och så här. Det måste vara fruktansvärt med lussebullar och träffa era släktingar och ja allt. Men ärligt talat, knip igen, det är bara en gång om året och om ni fan inte kan se glädjen med julen som faktiskt inte handlar om pengar, presenter, egoism utan faktiskt om kärlek, vänskap, givmildhet, tacksamhet för en enda jävla dag ja, då fan får ni gå till en psykolog! Att sitta och racka ner på enda helgen på hela jävla året där man faktiskt inte behöver stressa över ett enda dugg utan bara umgås och äta god mat är faktiskt inte OK. Jag vet att många stressar över allt ska bli perfekt men det är inte det det handlar om. Relax, just do it na na na nana.. Jag var också en julhatare när jag var typ fjortis, men då var jag fjortis.

I lördags var jag hos min syster och svåger på fest och det var helt sjukt kul! Det var en riktig blandning på folket där och det var nog det som var det roliga! Jag älskar att träffa nytt folk. Det blev väldigt mycket vin och dans och jag hittade en jätterolig snubbe som jag hade otroligt roligt med! Han påminner om Marshall i How I met your mother :D Och jag och Marshall hade lätt blivit bästisar om vi hade träffats! En gammal klasskompis till mig var där och vi har alltså inte setts på ungefär tio år vilket är helt galet. Tänk att hon jobbade med min syster och blev vänner ? Vad är oddsen? Sjukt kul iallafall! Som sagt en riktig blandning och alla verkade ha roligt av vad jag minns :D Väntar inbjudan till nästa kalas :D

Nej nu får jag läsa klart min bok som ska redovisas på fre :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0