VG!

Ja jag fick VG på mina uppgifter! Då kanske man ska satsa på MVG nästa gång?! Hehe nej det vet jag inte om jag klarar men man kan alltid försöka. Jag trodde jag skulle få VG pga mitt referat men där hade jag refererat för lite till författaren, så det var tack vare diktanalysen som jag mest tyckte jag svamlade en massa i och den var två sidor för lång dessutom. Så tokigt det kan bli. Jag blir inte riktigt klok på vad han är ute efter men jag klagar inte! Vi får se hur det går i kursen men jag försöker nog satsa på ett VG nu när jag ser att det är möjligt!

Min lille son sitter här bredvid mig i sin gåstol och leker lite. Han är inne i perioden där allt blir tråkigt efter två minuter så man får byta ut leksaker hela tiden! Varför går första året så fruktansvärt snabbt? Om tre dagar blir han sex månader. Det känns som det var igår vi låg där på förlossningen och han tittade ut. Eller ja, bråkade sig ut. Han ville inte alls ut. Och så såg han ut exakt som Natalia när hon var nyfödd! Då börjar man tänka på Natalias förlossning. Den var inte så farlig i sig förutom ett par klantiga sjuksköterskor som inte kunde sätta dropp och galna barnmorskor på BB. Sen går tankarna vidare till Olivias förlossning som var helt perfekt! Förutom att jag skulle till Ullared och fick vända i Hässleholm pga värkarna och sen mitt på 100 vägen springer ett korkat rådjur in i min bil som jag kör, med värkar. Total panik. Men hon bråkade inte alls och det gjorde inte förlossning-ont. Jag trodde tredje skulle vara lätt som en plätt men det var den knepigaste förlossningen av dem alla!

Tänkte jag skulle hoppa in i vecka fems uppgifter nu och börja med artikeln som ska skrivas. Det känns så himla bra när man ligger före i schemat! Det hade varit riktigt bra om jag hade hela vecka fem för enbart repetitioner. Får gå igenom grammatiken lite just för att jag glömt lite. Subjekt och predikat är typ vad jag minns så en refresher är nog på plats!

Imorgon har storasyster inflyttningsfest och det ska bli så skönt att komma ut lite! Ska bli kul att träffa hennes vänner med, vi har ju inte haft samma umgängeskretsar alls nästan. Lite kul är det dock att en gammal klasskompis från sexan nu är kompis med min storasyster! Och jag har mer eller mindre inte sett henne sen dess och det är ju bara tio år sen! Ska iallafall bli riktigt trevligt så imorgon ska jag till systemet och köpa en flaska rött!

TRevlig helg :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0