Baka baka liten kaka...

Baka är bland det roligaste som finns.
Jag har alldeles nyligen hittat glädje i att dekorera bakverk, det finns så otroligt många roliga bloggar med underbara kreationer man bara trodde proffs kunde göra. Men jag ska ta och tala om en sak! Det är minsann inte så svårt som det ser ut!
Jag är dock ingen stjärna ännu som de andra flickorna så jag lägger inte ut mitt arbete än på ett för som med allt annat så ger övning färdighet och i början ser det mest ut som skit.

Denna eftermiddagen har jag spenderat med att göra kristyrblommor vilket var betydligt kneppigare än jag trodde. De smälte bara ihop hela tiden så det blev tre satser innan jag fick till det någorlunda. Men nybörjare som jag är så hade jag fel tyllar såklart så det blev något som liknar blommor eller nåt annat skoj haha.. JAJA, spelar ingen roll huvudsaken är att det blir bättre och jag sitter och letar information så ofta jag kan på min "fritid". Den mellan barn, plugg och hushållsysslor, dvs nattetid haha! 

Matte B är skit och det är just det jag läser nu. Är ju så illa tvungen eftersom fröken Begåvad inte gick ut gymnasiet och högskoleprogrammet som jag vill gå kräver även det! Jag är inte ett dugg lycklig över det, då matematik ligger väldigt långt på listan över ämnen jag vill läsa! Men jag får väl uppväga detta tråkiga med det roliga i bakvärlden!
Önskar det fanns lite bättre förklaringar i boken nu, jag blir verkligen förvirrad och ju mindre intresserad man är desto mindre går in i huvuvdet! Suck och stön och ännu mera gnäll..

Nu ropar stora tjejen på mig så då var det dags igen, läggdags här hemma nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0