Ullared :)

Hej hej igen!

Helgen som varit har varit händelserik! I fredags kväll bestämde vi oss för att åka till Ullared på lördagsmorgonen och ställde alarmet på kl 05,00. De öppnar visst klockan sju på morgonen om helgerna, det är skitbra ju! Men såklart var vi så trötta att vi inte änns hörde klockan ringa så vi vaknade inte förrän vid sju iallafall! Men vi körde ändå, helt oförberedda. Tankeverksamheten var nog inte på topp under fredagskvällen så vi hade inte änns förberett någon skötväska med mat och kläder till barnen. Det fick vi göra på morgonen men då var vi så stressade för att slippa alla köer så vi fick ändå inte med allt vi behövde. Så himla typiskt.
Väl där ösregnade det och jag hade självklart inte tagit på barnen några gummistövlar och inget regnskydd till barnvagen. Kön var galet lång och jag såg inte änns var den slutade eftersom det fanns tre olika ändar på kön! Det hade tagit väldigt lång tid om vi hade ställt oss i kön och vi insåg väldigt snabbt att barnen troligtvis skulle få någon form av lunginflammation om vi hade stannat. Så vi traskade till parkeringsplatsen det tagit oss ca en halvtimme att hitta.
Körde in till Halmstad och åt på McDonalds istället och sen åkte vi hem till ett par vänner vi ändå skulle träffa som bor utanför Halmstad. Där spenderade vi natten och dagen efter åkte jag och kompisen till Ullared för ett nytt försök medans våra män satt hemma med barnen! Denna gången gick det mycket bättre och vi slapp köer både i entrén och i kassan. Jag fick handlat vad jag behövde och var väldigt nöjd! Blev inte så mycket till mig så det kompenserade jag med att äta en god räkmacka och underbart smaskig bakelse, kaffe och en pucko efteråt!

Mannen fick:
1 grå skjorta för 119 kr
1 röd t-shirt med döskalle-motiv för 69 kr
1 blå/svart/grå v-ringad tröja för 119 kr
3 par boxershorts för 29kr/st och 39 kr/st
12-pack strumpor för 49 kr

Daniel fick :
1 brun/orange body med The Beatles-motiv för 39 kr
1 grön/orange body med Katten Findus-motiv för 39 kr
1 blå body med stjärnor för 39 kr
1 brun body med Alfons Åberg-motiv för 49 kr
3 st 2-pack strumpor för 12 kr/paketet
1 set med 1 blå munkjacka, 1 brun/randig långärmad t-shirt med en björn på och 1 par bruna byxor för 139 kr 

Natalia och Olivia fick:
1 rosa klänning med fickor fram vardera för 69 kr/st
1 lila klänning med fickor fram vardera för 69 kr/st
1 brun/rosa klänning med Milla från Alfons Åberg och söta tekannor vardera för 69kr/st
1 lila klänning, stickad med fickor vardera för 69 kr/st
1 par stuprörsjeans vardera för 89 kr/st
1 vit långärmad tröja vardera för 29 kr/st 
1 rosa skärp med hjärtan vardera för 25 kr/st
1 rosa cykelhjälm med blommor i olika färger vardera för 69 kr/st

Jag fick:
2 paket hårfärg för 59 kr
1 flaska hårmousse för 29 kr
1 hårborste 10 kr

Plus att jag köpte en uppblåsbar resesäng för 89 kr.

Jag blev verkligen förvånad över hur billigt det var och det var verkligen de fina kläderna jag köpte! Det fanns såklart även dyrare men de tyckte jag inte var lika fina ändå. Och så hade jag bara 2500kr att spendera denna gången. Nästa månad kommer jag åka dit igen och köpa lite julklappar till flickorna, denna gången vågade jag inte änns gå in på leksaksavdelningen, men jag såg att de som varit där hade himla fina saker i kundvagnen!
Och de hade så fina tavlor till otroligt bra priser, jag har letat och letat efter fina tavlor men snålat eftersom jag tycker det är rena vansinnet att lägga flera tusen för att få ett par tavlor i ETT rum! Men nu vet jag vart jag ska åka och förhoppningsvis finns det jag vill ha kvar då. Mycket fina saker till hemmet i övrigt också, köksredskap och koppar och tallrikar, ljusstakar och gardiner, ja allt!
En helt ny värld haha Det var väldigt längesen jag var där sist och då uppskattade jag inte bra priser på samma vis som nu när man har tre barn och allt kostar väldigt mycket pengar! Man är ändå medveten om att allt inte är av samma kvalité kanske som någonannastans men de kläder jag köpte verkar ändå bra. Vissa plagg som att de hade väldigt dålig passform och troligtvis skulle krympa i tvätten på längden och sådär så man får nog titta en extra gång även om det är fint och billigt. Det är trots allt ändå onödigt att komma hem med saker som inte är något att ha.
Ja där kom ett långt inlägg om min Ullared-upplevelse! Som ett barn på julafton haha..

Sov gott, nu är klockan mycket och jag är aptrött... :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0