Slutprov!!

Idag är det slutprov i Ma A och det känns för jävla bra! Hoppas att jag är så pass förberedd som jag tycker att jag är haha. Proven är mycket svårare än uppgifterna i boken, känns inte alls som de hör ihop på något vis. Men går gör det ju, har lyckats bli godkänd på alla proven hittills förutom det sista jag gjorde nu men det var mitt eget fel. Hade inte lagt ner så mycket tid på alla avsnitten i kapitlet och mest antagit istället för att läsa ordentligt och sen rätta mina uppgifter! Fy skäms Dalin!
Så nu har jag suttit halva nätterna igen och gått igenom hela förra kapitlet plus detta sista veckans kapitel grundligt och hoppas på att det satt sig. Har även gjort repetitionsuppgifterna för hela boken. Det borde fan sitta nu annars kan man lätt konstatera att jag är trög. Fullkomligt blåst.

Barnen är allmänt jätte trotsiga idag och jag är inte alls på humör. Väntar bara på att min käre man ska gå ut en sväng med barnen så jag kan göra mitt prov men det verkar som han har tänkt att dra ut på det lite till. Suck. Vill få det överstökat nu ju.
Sen på måndag kör Ma B igång direkt och jag är redan så fruktansvärt trött på siffror samtidigt som jag blir lite fascinerad ändå. Det är fanimej lite tufft att allt bygger på matematik i grunden.
Jag hade nästan kunnat tänka mig att fortsätta läsa Ma C också men jag tror inte jag orkar vara så dryg just nu utan jag väntar nog hellre och tar det viktiga först.

En kopp kaffe till så man håller sig vaken kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0