Kycklingpaj

Har slängt ihop en kycklingpaj till lunch här hemma och sitter och lite här samtidigt! Blev helt okej fast jag egentligen ville ha en broccolipaj men vi hade ingen broccoli hemma. Så ja, nu har jag surat en stund över det faktumet..

Jag har en aptråkig dag, eller vecka. Eller ja helt ärligt månad. Måste vända på det där men mitt bekymmer är liksom vädret. Jag kommer ju ingenstans, det bara blåser och jag orkar fan inte slåss med vinden. Hade behövt ta mig in till stan och skriva in mig på fler kurser men jag tänker vara så fräck att jag väntar tills nästa vecka med det. Sen hade jag behövt handla lite kläder till flickorna men det får också vänta tills nästa vecka.

Det är jäkligt fult att lura i folk att det finns en gud. Tänkte bara tala om det. För jag vet att det inte finns någon. Hade det funnits en gud hade den sett till att jag orkat med mig själv och tillvaron. Gett mig lite extra energi liksom när jag behöver den. Men det får jag inte, inte det minsta energi, lust ork bla bla.. Så därför har jag bevis på att det inte finns någon. Och om det finns någon gud så kan jag isåfall tala om att det är inte speciellt fint att i så fall välja ut de som ska få en push när det behövs. Det kallas favorisering och är inte särkilt rättvist. Men rättvisa är i för sig inte de dära gudarna kända för heller... De är ganska kalla och hänsynslösa och kräver bara att man ska ge dem en massa.. Inte konstigt att människans syn på livet är så förbannat skev. Fast det är väl rätt lätt att missbruka makten man har antar jag. Nej jag är inte religiös och skulle aldrig få för mig att gå på en sådan idiotisk tankegång. En gud kan bara jämföra sig med en diktator för det är bara där det finns likheter. Gör som jag säger annars dör du, typ.

Märkligt. Eller logiskt. Ett jävla påhitt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0