Tuesday it is!

Fick mvg i engelskan i slutbetyg :) På sista uppgiften fick jag otroligt fina ord av min lärare och det kändes jättebra, första kommentaren någonsin där det endast var positivt annars brukar det alltid vara "det är jättebra men kolla på detta, detta och detta" hahaha.. Så här fina ord fick jag för min bokrecension på Watermelon av Marian Keyes:

"Well done! You have written a very good reading log where you have managed to portray your reading experience by using quotes from the novel and your own analysis.
Your reading log is very well written and it was very easy to read since it was well structured. I am very impressed by the way you write and therefore your grade on this assignment is MVG.
/Louise Göransson"

En bok jag förövrigt rekommenderar, den var riktigt rolig och jag hade svårt att lägga ifrån mig den! En historia om Claire som blir lämnad av sin man samma dag som hon föder deras gemensamma barn. Låter skit tråkigt jag vet, men den är skriven så förbannat roligt så jag rekommenderar. Vet inte om den är lika rolig svenska dock.

Palla förresten att min engelskalärare är imponerad över mitt sätt att skriva, egotripp haha!

Ikväll ska jag och kompis ut och äta på en italiensk restaurang här i stan. Ska bli otroligt skönt att komma ut lite och umgås med någon i min ålder! Annars är allt så allvarligt hela tiden med ansvar och skit hemma så jag tar ledigt denna tisdagskväll för en ansvarslös eller kanske rättare sagt kravlös och välbehövd paus från vardagslivet!
Och jag tar på mig mina nya kläder från H&M som jag köpte igår, det unnade jag mig haha.. Tur H&M finns, hur skulle jag annars ha råd till mig själv?

Ha en fin tisdag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0