Hallå!

Hej och hallå!

Det var ett bra tag sen jag skrev men jag har haft fullt upp med skola och barn och helt enkelt inte haft lust! Men nu behöver jag nog skriva av mig lite!
Idag ska jag till barnmorskan och få lite p-piller! Ska bli skönt att äntligen få gå upp lite i vikt, känner mig som förjävligt benrangel! Det är stressen över hem, barn och skola som sätter sig på kroppen tyvärr. Men så är det och p-piller brukar få upp aptiten så jag tänkte att jag testar i alla fall, kan inte bli värre och dessutom skyddar det ju mot ännu en graviditet och det hade ju varit himla bra om jag slapp bli gravid till köpet hahaha.. . Ja jag är så rolig..

Jag minns inte änns vad skrev i sista inlägget men jag fick iaf ett G i samhällskursen som dessutom öppnat en hel värld för mig haha, nej jag har ändrat mig betydligt mycket vad gäller många saker. Det är alltid roligt att utvecklas på det viset också! Jag läser för tillfället engelska a och retar mig att jag på varje uppgift legat precis PRECIS under MVG så jag får säkert bara ett vg.. Men så är det, man kan inte kräva mer av sig än vad man kan. Sedan blir det psykologi och jag har redan läst halva boken, den är så jäkla intressant och jag har insett så mycket med mig själv. Det kommer bli en hel del väldigt stora förändringar i mitt sätt att värdera mig själv och även en del fysiska förändringar.

Just nu är jag inne i en Ikea period där jag varje dag gör en inköpslista på mitt fantasihem och räknar ut vad det skulle kostat. Ja, jätte töntigt, men har man inte råd får man drömma sig bort :) Och det stillar själva behovet att slösa på småsaker. Sparsuget kommer igång och det behövs :)

Och sedan känner jag lite såhär, jag har blivit väldigt påverkad av många saker i mitt liv. Jag har haft väldigt lätt för att ställa om hela min person bara för att behaga någon annan och det är det verkligen slut med! Jag är lika värdig som vem som helst. Det är ingen som ställt dessa kraven utan det är jag som omedvetet gör så varenda gång, men nu har jag insett det och nu sker det alltså förändringar. Jag hoppas verkligen att fler rannsakar sig själva lite då och då och kan hitta sig själva. Med det sagt, jag kommer inte hålla med folk längre bara för att vara trevlig så säg inget till mig om ni inte vill ha en åsikt. För åsikter har jag ju alltid gott om. Behöver inte alltid stämma överens med verkligheten men som Voltaire sa "Jag hatar vartenda ord du säger men jag kommer med livet försvara din rätt att säga dom". Eller nåt sånt.

Nu drar jag innan jag börjar med mina funderingar igen hahah

Ha det gött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0