Har haft en dålig vecka

Har varit så fruktansvärt trött och haft huvudvärk som velat äta upp mig. Större delen av denna helgen har spenderats i min säng sovandes. Skönt som fan. Känner mig fortfarande lite sådär men det är betydligt bättre än det varit så det är bra. Jag känner verkligen att jag behöver en semester men det får vänta.

Nyår firades med några nya och gamla bekanta och var väl helt okej. Inget jättespeciellt men trevligt. Barnen somnade ganska tidigt så vi fick det rätt lugnt under kvällen. Det var rätt skönt faktiskt annars brukar det bli ganska gnälligt. Annars var det trevligt, börjar dock bli ganska tröttsamt att alltid var den enda som inte är polsk under dessa tillställningar. Nästa år firar jag hemma med bara min man och barn eller med mina vänner. Man blir liksom bortglömd och eftersom man själv inte pratar språket så förstår man inte allt och blir svårt att hänga med. Sen brukar det vara så att inte alla kan svenska heller. Skitbra, gå till skolan för fan. Ja, jag får säga så. Har man fan bott här i 4 år men fortarande inte kan föra en enkel konversation så är det är på tiden att man lär sig.

Jag brukar inte ha nyårslöften men detta året har jag faktiskt ett. Jag måste säga ifrån ordentligt om det är något jag vill eller inte vill. Så enkelt, men så jäkla jobbigt att ens egna vilja inte alltid spelar någon roll men nu blir det ändring på det med :) Nej nu ska jag ta en cigg och dricka upp mitt kaffe sen skutta ner till mamma med Daniel. Tjejerna och R är redan där, tvingade mamma att laga mat haha som sagt är jag förjävla trött just nu och hoppas denna helgens sovande har gjort susen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0