Hej hej hej

Jag blev godkänd i samhällen efter många om och men. Ingen kurs jag rekommenderar att läsa på distans eftersom det är en VÄLDIGT faktatung kurs! På fem veckor kan det vara svårt att hinna smälta all information och därmed svårare att minnas den. MEN jag klarade den och låg precis under VG och min lärare mådde lite halvdåligt över att hon inte kunde ge mig det betyget. Jag nådde helt enkelt inte upp till det eftersom det fortfarande fattades lite om än väldigt lite. Men det gör inte mig något, jag är överlycklig över att jag klarat kursen och vid flera tillfällen var jag redo att ge upp! Tack vare min lärare så gjorde jag såklart inte det, tack för peppen fröken!
  Nu tar jag fem veckors semester med att läsa engelska istället! En kurs som är väldigt lätt och tack vare mina tidigare kunskaper i språket så blir det inte alls lika intensivt! Tur man kan ha några såna kurser också :)

Daniel har hunnit bli åtta månader och han står utan stöd och börjat försöka ta några steg. Två tänder nere har han fått och man skymtar en tredje intill. Upptill har han bägge framtänderna men de vill inte riktigt igenom sista biten och han är jättesvullen och det stör honom ofta när han äter och när han tuggar på någon leksak men så är det ju tyvärr :( Snart slipper han det med!
  Olivia har blivit en så stor tjej känns det som, hon pratar så himla fint och har lärt sig så många nya ord :) Hon blir ju tre i april så det är på tiden såklart att hon med pratar ordentligt istället för enstaka ord men man blir så förvånad ibland när de säger meningar på såna sätt man inte hört förut. Hon är en väldigt uppmärksam tjej! Så är hon i trotsåldern nu med och det är inte alltid lika roligt! Men det är en period man får leva med och har jag tur så går den över lika fort som den gjorde för Natalia! Jag tror att tålamod är viktigt i den här fasen och att man inte blir arg direkt utan att man är bestämd. Jag har lärt mig otroligt mycket av mina troll!
  Natalia blev ju 4 år annandag jul och hon har också vuxit enormt. Hon tar sin storasysterroll på stort allvar och är så otroligt hjälpsam! Jag har alltid varit emot föräldrar som utnyttjar den egenskapen hos sina barn men jag inser nu att de gör det alldeles frivilligt och att de tycker om att hjälpa till och känna sig behövda! Natalia är också inne i en  period där smink och kläder är väldigt viktigt! Hon fick ett sminkkit till barn i julklapp och hon är helt överlycklig, dock är det enda hon faktiskt använder ett helt vanligt läppsyl :) Duktig tjej, naturligt är bäst :) Jag tycker att hon ska få prova på själv vad hon tycker är roligt och fint och hon får nästintill alltid välja vilka kläder hon ska ha på sig under dagen. Hon är helt enkelt en riktig flickflicka som älskar att hjälpa till, klä sig fint och sjunga fina sånger haha... Ja det är min Natalia, hon är dock inte bara en "docka" utan väldigt smart sådan. Hon har alltid något att säga till om och ofta drar hon väldigt bra och sanna slutsatser.

Jag kan inte vara stoltare över mina barn än jag är och jag är så otroligt tacksam över att jag har dem, ibland kan man lätt glömma hur lyckligt lottad man är. Tre friska, helt underbara troll har vi fått som gör våra dagar till något alldeles extra! Ibland har man bra dagar och ibland mindre bra men i slutändan är det värt all slit som kommer till och man vill inte missa det för allt i vägen! Jag känner att jag vill säga tack men till vem?

Som det kanske märks mår jag mycket bättre och har börjat uppskatta allt igen efter min otroligt jobbiga svacka som varade alldeles för länge! Now I'm back on top :)

YO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0