YO

Jag har precis börjat läsa en bok till engelskan, Watermelon av Marian Keyes. Från början var jag jäkligt skeptisk till den eftersom vi fick en lista från skolan på böcker. Där stod att det var en dramaroman och ja, det kan gå men den här boken handlar om en tjej som blir dumpad av sin man samma dag som hon föder deras gemensamma barn för att han varit otrogen med deras granne. Så jäkla böligt det kan bli. Trots det valde jag den här boken eftersom de andra var piss. Jag gillar inte deckare och jag absolut hatar Harry Potter! Jag har inte fattat tjusningen alls med Harry Potter. En sak jag inte heller fattar med de här boklistorna man får, varför står det vilka som är lättlästa men inte vilka som är på 500 sidor? Man kanske vill ha något mittemellan? Hursom, jag beställde den här boken på cdon och kollade inte antal sidor så noga (uppenbarligen eftersom jag fick för mig att det stod 279 s) och när jag fick hem boken igår tänkte jag skit, nu har jag fått fel bok! Min skulle ju inte varit så här tjock. Men nej, det stod Watermelon av Marian Keyes. Jag får lite vredesutbrott eftersom jag inser att jag ska läsa 523 sidor böl. Men sen börjar jag läsa lite och inser att det här är ju för fan en ROLIG bok! Bruden har ju humor och hon berättar om sin situation på ett jävligt roligt sätt istället för ett tyckasyndommig-sätt. It's freakin lovely.
Än så länge har jag bara läst drygt 50 sidor men om den fortsätter så här, rekommenderar jag den defintivt! Skrattade nästan så tårarna rann igår och R bad mig hålla tyst för att barnen sov!

Jag kände mig mest tvungen att berätta om den här boken som finns såklart på svenska också. Hög igenkänningsfaktor och man sitter och nickar typ hela tiden (trots att jag bara läst en liten bit). Hoppas den fortsätter likadant och jag kommer att berätta om boken efter jag läst klart den.

ÝO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0