Hej hej

Det var inte igår!
Nu är det som så att jag kommer delta i en tävling i Kista i november. Ja, naglar såklart. Jag tycker att det ska bli skitkul och nej jag har inte slagit huvudet i något hårt.
Jag känner lite så här; utbildad nagelteknolog, lagt tusentals med kronor på det (vääääldigt många tusen, ont i magen- många) men liksom aldrig ärligt trott på tanken på att man faktiskt kan ha det som heltidsyrke och att det skulle gå runt. Klart det gör, men är man för feg, lat (lat är en ursäkt till feg oftast för mig) för att säga ifrån när man tycker att man blir lite lurad får man skylla sig själv. Jag kan säga att folk är inte alltid så snälla trots att de gärna spelar den rollen. FY på er, man ska vara ärlig så att man iaf kan välja om man vill göra affärer med elakingar eller inte.
Så nu iaf, efter att mitt självförtroende som egenföretagare krossats och det medfört att jag som nagelteknolog suger så har jag varit på en helt underbar salong och byggt upp mitt självförtroende igen. Jag är faaan visst bra på detta! Hur bra, ska jag ta reda på. Jag är inte ute efter en förstaplacering, det hade bara varit korkat, jag vill bara veta vad jag ska bättra på. Då finns det inget bättre sätt än att tävla :)
Numera är jag diplomerad i vaxning, jag gick såklart den kurs som innehöll allt. Vilken vaxare nuförtiden kan inte erbjuda brasilianskt? Har arbetat med det sedan maj och det är riktigt roligt och riktigt kul att se att kunderna kommer tillbaka och själva märker skillnaden på vaxning och vad de nu gjorde innan.. :)
Jag har spenderat lite pengar nu på att köpa in lite saker till min nya salong som öppnar 1/12.
Så poängen med det här inlägget var, att det är ett riktigt slöseri att inte använda de kunskaper man redan har, utveckla dem och faktiskt ha kul med dem!
Jag funderar redan på vilken kurs jag vill gå nästa gång

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0